
1.Een reclame voor een feest/festival dat mij aanspreekt
Deze poster trok mijn aandacht door de hoeveelheid kleur. Dit soort feesten vind ik persoonlijk wel kek want ze zorgen voor een heerlijk zomers gevoel. Altijd leuk.

2. Een billboard gericht op 'metromannen'
TSja wat kan ik hier nou over zeggen.. Zwoele man die intens naar beneden kijkt alsof hij net iets te belangrijks uit zijn handen heeft laten vallen. Nouja hij ziet er in ieder geval wel goed verzorgd uit. Een echte metroman dus.

3. Een boodschap speciaal voor toeristen
Voor toeristen is het altijd handig om iets van een plattegrond te hebben als ze zich in een stad of dorp begeven die ze niet kennen.

4. Een heel lelijk logo
Dit kan ik persoonlijk nou niet echt een logo nomen. Er is gewoon een sleutel geplaatst en that's it. Weinig kleur, niet vernieuwend en eigenlijk gewoon een beetje saai.

5. Een heel krachtig logo
Starbucks. Wie kent de bekende koffie keten niet? En niet te vergeten het logo wat er bij hoort. Omdat het logo maar uit twee kleuren bestaat is het erg makkelijk te onthouden voor consumenten. Starbucks maakt zelf niet veel reclame maar toch herkent iedereen het logo. Dit is een teken dat het logo erg sterk is.

6. Een boodschap op de grond
Deze route loop ik iedere dag naar school dus dat kwam mooi uitbij deze opdracht. Dit is een deel van een gedicht wat op de grond en op de luchtsingel is geschreven tussen Centraal station en de luchtsingel.
"Mi have een droom"ik dacht dat het zo heette.

7. Een uiting op een 'gekke' plek
Laten we het er bij houden dat ze het op z'n minst geprobeerd hebben. Door de gekke plaatsing is de boodschap zelf amper te lezen en kan iedereen genieten van de jongeman op de poster.

8. Een uiting van hoge esthetische waarde
Persoonlijk ben ik best wel fan van surrealistische kunst dus deze poster viel me gelijk op. Het is een poster voor het museum Boijmans van Beuningen.
Een definitie van esthetiek is surrealisme dus deze poster valt mooi onder deze categorie.

9. Een boodschap met een bijzonder betekenis
Dit lieveheersbeestje staat symbool voor de stichting tegen zinloos geweld. Het brengt een boodschap over zonder ook maar 1 woord te gebruiken.

10. Een uiting waar je heel hard om moet lachen
Vond het wel grappig hoe ze samen de reuze m&m weg wilde duwen. Alsof ze dat ooit zou lukken.
Maak jouw eigen website met JouwWeb